Yüksük Çorbası




Bu çorbayı çocuklarım çok seviyor genelde hazırını alıp yapıyordum. Bu hafta kursta arkadaşlar yaptılar beğeniyle içildi. Çorba içindeki hamurlu malzemenin; Kimisine göre dikiş yüksüğü vardır ya onunla kesildiğinden, kimine göre de içine malzemesi konduktan sonra hamurun yüksük şeklinde kıvrılmasından alıyor adını. Adana yöresine ait bir çorba olduğu söylendi. Çok kolay bir hamur, sadece dikkat edilmesi gereken sert bir hamur hazırlanması ve mümkün olduğunca ince açılması gerektiği. Gerisi mantı hamurunun hazırlanması gibi. Hamurlu kısmı, bilmeyenlere zor gelebilir. Yapım aşaması çok kolay. Arkadaşlardan yazılı tarif alamadım ama gördüğüm kadarıyla, ben evde yaptım çok güzel oldu. Bir nevi mantı çorbası diyebiliriz. İnternette birkaç sitede farklı şekillerde yapılmış olanlarını gördüm. Ben kursta yaptığımızı denedim. Soğuk kış günlerinde içinizi ısıtacak sıcacık bir çorba sofranızı ısıtabilir. Afiyet olsun.
MALZEMELER (4 kişilik)
HAMURU İÇİN
• 1+1/2 su bardağı un
• 1 yumurta
• Tuz
• Su
İÇ MALZEMESİ
• 100-150 gr. kıyma
• Karabiber
• Tuz
DİĞER MALZEMELER
• 7-8 bardak et suyu
• 2 yemek kaşığı tereyağı(isteğe göre sıvıyağ)
• Yarım su bardağı nohut (haşlanmış)
• 1 yemek kaşığı salça
• 1 tatlı kaşığı nane
• 1 tatlı kaşığı pul biber (sevenler için)
• (benim et suyum yoktu ben bir yemek kaşığı kadar gren life sebze çeşnisi kullandım.)
YAPILIŞI
1. Un, tuz ve yumurta bir kaba alınır. Azar azar su ilavesiyle katı bir hamur yoğrulur. 15-20 dakika dinlendirilir.
2. Kıymanın içine biraz tuz ve karabiber ekilip yoğurulur ve kenarda bekletilir.
3. Dinlenen hamur merdane yardımıyla mantı hamuru gibi incecik açılır.
4. Sonra küçük karelere bölünür. Kareler çok büyük olmamalı, çünkü suya girince şişip büyüyecekler. Ne kadar küçük olursa o kadar iyi.
5. Kesilen karelerin içine hazırladığımız kıymalı içten konularak; önce karşılıklı uç kısımlar üçgen şeklinde kapatılır. Sonra iki kenarda kalan uçlardan tutulup tam tersi yönde geriye yani aşağıya doğru kıvrılıp uçları birleştirilir. Yani bir yüzük şekli verilir. Un serpilmiş olan bir tepsiye konur ve unlanıp birbirine yapışmaması için tepsi sallanır.
6. Diğer tarafta et suyu kaynatılır. İçine hamurlar atılır. Karıştırılır. Hamurlar pişmeye başlayınca suyun yüzüne çıkacaklardır. Bir tanesini alıp bakabilirsiniz, hamur pişmişse nohutlar içine atılır.
7. Burada bir hatırlatma, tarhana ya da diğer çorbalar gibi çok kıvamlı bir çorba olmayacak. İçine koyduğunuz mantı ve onun etrafındaki unun suya verdiği kıvam yetecektir.
8. Çorbanızın malzemeleri piştiyse,
9. Tavada tereyağı eritilir içine salça koyup biraz kavrulduktan sonra ocak kapatılıp, nanesi ve pul biberi ilave edilerek tavanın sıcağıyla kavrulur ve çorbaya eklenir.
10. Tuzu kontrol edilip ayarlanır.
11. Sıcak olarak servis edilir. Aman dikkat yüksükler sıcağı tutacağından yerken ağzınızı yakmayın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar