Peynirli salatalık kanepe




Peynirin yakışmadığı sebze ya da meyve var mı? Bırakın sebzeyi, meyveyi nasıl da güzel gider sıcacık, çıtır çıtır, bir simit ve mis kokan bir bardak çayın yanında, ya yemeklere ve böreklere kattığı lezzete ne demeli, doyum olmaz bir parça peynirli su böreğinin tadına. Peynirin; salatalık ile olan serüvenlerinden birisini televizyonda bir programda görmüştüm, ama hangisiydi hatırlayamıyorum. O kadar çok yemek içerikli program var ki devamlı takip edemesem de arada gördüklerimden bazılarını deniyorum. Bu da o tariflerden birisi. Sanırım tarifi iyi takip edememişim ilk denemelerim başarısız oldu. Salatalıklarım ya kırıldı ya da çok su bıraktı peynirler aktı vs. vs. sonunda oldu. O tarifte kırmızı biber yoktu ben ekledim, yakıştı hoş bir lezzet kattı, evdekiler beğenince ben de yazmaya karar verdim. Özelikle diyet yapanlar için farklı bir alternatif olabilir. Fotoğrafta gördüğünüz diğer kanepe de pesto sostan yapılmış bir kanepedir. O da çok değişik bir lezzete haiz, bilahare yazacağım.
MALZEMELER
• 2 adet iri salatalık
• 50 gr. peynir
• 3-4 dal maydanoz
• 3-4 dal dereotu
• 1 dal taze nane
• 1 adet kırmızıbiber
YAPILIŞI
1. Salatalıkların içi kabak oyacağı veya küçük bir kaşığı yardımı ile çıkarılıp suya ıslatılır.
2. (salatalıklar biraz yumuşamaları için suda bekletilir. Doldurmadan önce sudan çıkarılıp mutlaka süzdürülmelidir.)
3. Kırmızıbiber yıkandıktan sonra kurulanıp ince doğranır.
4. Maydanozlar yıkanıp, süzdürülür ve ince kıyılır.
5. Dereotu yıkanıp, süzdürülür ve ince kıyılır.
6. Tüm malzemelerin kuru olmasına dikkat etmeliyiz. Çünkü salatalık çok su bırakan bir sebzedir.
7. Kullandığımız malzemeler ıslak olursa istediğimiz sonucu alamayız.
8. Peynir ve diğer malzemeleri bir kap içinde karıştırıp, süzdürdüğümüz hatta içini kağıt havlu ile kuruladığımız salatalıkların içine dolduruyoruz.
9. Sonra salatalıkları verevine kesip servis ediyoruz.
NOT:
I. Çeri domates ve galeta ile servis edilirse güzel olur.
II. Çok tuzlu olmayan, biraz yumuşak kahvaltılık beyaz peynir; yeni çıkan süzme beyaz peynirler
III. Ve tuzsuz yiyenler için tatlı loru da önerebilirim. (tatlı loru denemedim.)
IV. Evde kırıntılanmış peynirlerinizi de kullanıp değerlendirebilirsiniz.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Güzel tarif ancak takıldığım bir nokta var, kağıt havlu ile kurulayınca havlunun lifleri salatalığa yapışmaz mı ? Durduk yere peçete yemeyelim de.

Popüler Yayınlar