Fincan Keki










Çok amaçlı kolay ve güzel bir kek. Biz çocukken annemler düdüklüde kek yaparlardı nasıl oluyor diye meraklanırdım. Öyle güzel kabardı ki gözlerime inanamadım, aramızda daha önce deneyenler vardı. Kurs hocamız bahsedince bizde ısrarla yapmayı önerdik. Sağ olsun bizi kırmadı ve bugün kursta denedik. Biraz kuru, ama içinde yağ yok, çok kısa sürede hazırlanıp pişirilebilen, az miktarda yapılıp, hemen bir çay eşliğinde bitecek bir kek. Artık kalanları ben yemek zorunda kalmayacağımı ya da kalan kekleri nasıl değerlendiririm diye düşünmeyeceğim bir kek tarifi buldum kendime. Bu ölçülerden fincanınızın büyüklüğüne göre 6 ila 8 kişilik çıkıyor. Biz oldukça büyük Türk Kahvesi fincanında yaptık. Yalnıııız.. bu keki fırında denemeyin çünkü kabarmazmış hocamız öyle söyledi. İlk fırsatta evde de deneyeceğim. Kuruluğunu çikolata sos ile giderebileceğimi düşünüyorum. Belki biraz dondurma da eşlik edebilir. Deneyince buradan paylaşırım. Benden önce deneyen olursa lütfen yorumlardan bana bildirsin.Afiyet olsun.
MALZEMELER
• 1 yumurta
• 1 çay bardağı süt
• 1,5 çay bardağı toz şeker
• 2 çay bardağı un (2 kez elenmiş)
• 2 yemek kaşığı kakao
• 1 paket kabartma tozu
• 1 paket vanilya
YAPILIŞI
1. Şeker ve yumurta beyazlaşana kadar çırpılır.
2. Diğer malzemeler teker teker eklenir.
3. Tahta kaşık ile karıştırılıp kek hamuru hazırlanır.
4. 6 adet nescafe fincanı yağlanır.hazırlanan karışım fincanlara paylaştırılır.
5. Fincanların sığabileceği bir tencereye fincanların yarısına gelecek kadar ılık su konur.
6. Fincanlar tencereye alınır.
7. Tencerenin kapağının içine temiz bir havlu konur.
8. Ve tencereye kapatılır.
9. Önce yüksek ateşte kaynadıktan sonra kısık ateşe alınıp, 20 dakika pişirilir.
10. 20 dakika sonra altı kapatılır.
11. Kapağı hiç açılmadan 15 dakika bekletilir.
12. Kapak açılıp fincanlardan çıkarılıp servis edilir.
PÜF NOKTASI:
Buharlaşan suyun fincanlara damlamaması için tencerenin kapağına mutlaka bir havlu sarılır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar