beşamel soslu ıspanaklı canalone
















Değişik yemekler ve lezzetler denemeyi seviyorum. İlk kez gittiğim yerlerde önce marketin yerini öğrenirim. Sonra etrafı geziyorum. Aklımın bir köşesinde hep, burada değişik ne bulurum vardır. Burada neler pişirilir, nasıl pişiriliri merak ederim. Yurt dışında markette gezerken İtalyancası canalone olan makarnayı gördüm. Bir kitapta tarifini görmüş, yakınımızdaki marketlerde bulamadığım için de yapamamıştım. Hatta hamurunu kendim yapabilir miyim?’e kadar gelmiştim. Markette bulunca hemen aldım. Kursta öğretmene nasıl yapabileceğimi ve nelere dikkat etmem gerektiğini sordum. Sağ olsun anlattı, ben de geçen gün ıspanaklısını denedim. Şeklinde herhangi bir bozulma olmadı tadı da lazanyaya yakın bir lezzetteydi. Gerçi bizimkiler lazanyayı tercih ettiklerini söylediler, kıymalısı olsa daha güzel olurdu gibi yorumlar yaptılar ama ben beğendim ve yapmak isteyenler içinde tarifini yayınlamaya karar verdim. Canalone makarnayı büyük marketlerde bulmak mümkün olabilir. Klasik makarna hamurundan da denenebilir diye düşünüyorum.
MALZEMELER (4-6 KİŞİLİK)
• 12 adet canelone makarna (bir paketin yarısı)
• Yarım kilo ıspanak yaprağı
• Bir adet soğan
• 50 gr. beyaz peynir ( peynir tuzlu ise her şey hazır oluncaya kadar suda bekletin)
• Tuz, karabiber, pul biber
• Malzemeleri kavuracak kadar yağ
• 25-30 gr. kaşar peyniri
BEŞAMEL SOS
• 1 kahve fincanı un
• 2 su bardağı süt (çok katı olursa biraz daha ilave edilebilir.)
• 1 yemek kaşığı tereyağı( ya da yeterince sıvıyağ)
YAPILIŞI
1. Ispanaklar yıkanıp temizlenir. orta büyüklükte kıyılır.
2. Bir tencereye ıspanaklar konur biraz tuz atılır ve suyu saldırılıp çektirilinceye kadar haşlanır. Suyu kalırsa süzülür.
3. Soğanlar ince yemeklik doğranır.
4. Bir tencerenin içinde az yağda soğanlar kavrulurken ıspanaklar ilave edilir birlikte biraz kavrulduktan sonra ocaktan alınıp ılımaya bırakılır.
5. Ispanak ılınırken büyükçe bir tencere içinde su kaynatılır. Tuzu atılır, makarnalar içine konur ve bir taşım kaynatıldıktan sonra ocak kapatılır.
6. Makarnalar ara sıra çevrilerek yumuşamaları için sıcak suda beş on dakika bekletilir.
7. (benim makarnamın üstünde tarifi yunanca yazılı olduğu için bu yöntemi kullandım öğretmende biraz haşlayıp yapmamın daha iyi olacağını yoksa diri kalabileceğini söylemişti. Bende çok haşlarsam makarnaları dolduramamaktan korktuğum için bu yolu denedim, sonuç başarılı oldu.)
8. Makarnalar beklerken beşameli yapabiliriz,
BEŞAMELİN YAPILIŞI
9. Uygun bir tencere içinde un yağ ile kavrulur, kokusu çıkınca sütü ilave edilir, hızlı hızlı karıştırarak süt una yedirilir. Ve çok katı olamayan bir muhallebi kıvamında pişirilir. Biraz topak illaki oluyor. Çok topaklandı ise süzgeçten geçirip öyle kullanın.
10. Şimdiii, makarnalar sıcak sudan çıkarılır, soğuk suya tutup süzülmeleri için bir ilistir(geniş bir süzgeç) üzerine alınır.
11. Ispanakların içine peynir ufalanır, karabiber, pul biber ilave edilip karıştırılır. (tuz mutlaka iyi ayarlanmalı. Çünkü malzemeler ayrı ayrı hazırlandığından ve her birine tuz atıldığını düşünüp, miktarına dikkat edilmeli)
12. Evet, makarnalar, içimiz ve beşamelimiz hazır olduğuna göre son aşamaya geçebiliriz.
13. Fırında kullanabileceğiniz bir tepsi yağlanır.
14. Beşamel sostan biraz tepsinin altına sürülür.
15. Ispanaklı harçtan makarnalarımız doldurulur. Bu arada makarnalar yırtılabilir, önemli değil iç malzemesini koyup sarın bir şey olmaz.
16. Tepsiye yan yana dizilir.
17. Kalan beşamel tepsiye canalone ‘lerin üzerine dökülür, üstüne bir parça kaşar peyniri rendesi ve biraz pul biber serpilerek fırına sürülür.
18. Üzeri kızarıncaya kadar 200 derecede 25-30 dakika pişirilir.
19. Sıcak servis edilir.
Afiyet olsun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar