Tart Jöle


Kursta yaptığımız tatlılardan bir tanesi daha. Hem görüntüsü hem de tadı çok güzeldi. hepimiz beğendik. Ben evde küçük kalıplarda denedim sonuç başarısız oldu. Küçük tartöletlerimin kimisi kalın oldu, ince olanlarda kalıptan çıkarırken hep dağıldı. Dağılanları atmıyoruz tabi başka bir yerde kullanacağız. Anlayamıyorum, kursta da ben yoğurmuştum hamuru o güzel olmuştu. Ama evdekini tutturamadım. Bende yuvarlayıp lokmalık küçük kuribişler yaptım üstüne de pudra şekeri serptim. Oldu size un kurabiyesi. Vazgeçmek yok bugün tekrar deneyeceğim. Bir gün mutlaka tutturacağım.
HAMUR MALZEMELERİ
• 140 gr. oda sıcaklığında yumuşamış margarin
• 1 yumurta sarısı
• 1 limon kabuğu rendesi
• 2 çorba kaşığı şeker
• 1 çay kaşığı kabartma tozu
• 1 su bardağı kayısı suyu
• 2 çorba kaşığı şeker( ıslatmak için)
• Aldığı kadar un
YAPILIŞI
1. Margarin, 2 çorba kaşığı şeker, limon kabuğu rendesi, yumurtanın sarısı, 1 çay kaşığı kabartma tozunu bir kaba alıp şöyle bir karıştırdıktan sonra yavaş yavaş unu ilave edilir. sanırım ununu iyi ayarlamak başarıyı getirir.
2. Yumuşak bir hamur yoğrulur.
3. Merdane ile açılır.
4. 24 cm.lik kalıba yerleştirilir.
5. Üzeri çatalla delinir.
6. Yağlı kağıt içine biraz bakliyat konur yağlı kağıt katlanarak tart hamurunun üzerine konur. (Amaç hamurun kabararak yükselmesini engellemek.)
7. Hazırlanan tart hamuru 180 dereceli fırında pembeleşene dek pişirilir.
8. Kalıptan çıkarılır.
9. Servis tabağına alınır.
10. 1 su bardağı kayısı suyu ve 2 çorba kaşığı şeker karıştırılır. (kayısı suyunun şekerli olduğunu unutmayın) şeker koymasanız da olur. Yerine başka bir meyve suyu da kullanabilirsiniz.
11. Tartın üstüne meyve suyu gezdirilir. Ve bir müddet meyve suyunu çekinceye kadar bekletilir.
KREMA MALZEMELERİ
• 2 çorba kaşığı dolusu un
• 375 gr. süt
• 2 kahve fincanı toz şeker
• 3 yumurta sarısı
• 1 vanilya
YAPILIŞI
1. Şeker, un karıştırılır. Sarılar ilave edilir. yavaş yavaş süt ilave edilerek karıştırılır.
2. Ocakta kısık ateşte koyulaşıncaya kadar pişirilir. Ateşten alınır.
3. Vanilya kokusunu muhafaza etsin diye en son ilave edilir.
4. Krema karıştırılarak soğutulur.
5. Tartın üzerine düzgünce yayılır.
6. Üzerine dilimlenmiş çilekler dizilir.
JÖLESİ İÇİN MALZEMELER
• 1 kutu çilekli jöle
• 2 su bardağı su ya da meyve suyu (kutu üzerindeki tarife göre eklemekte fayda var.)
YAPILIŞI
1. Su ya da meyve suyu ılıtılır. jöle ilave edilir. Karıştırarak eritilir.
2. Soğuyunca çileklerin üzerine yayılırak buzdolabında bekletilir.
3. Servis edilir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar