Mantarlı-Baharatlı Piliç


“akşama ne pişirsem” sorusu her kadının olduğu gibi benim de sıklıkla kendime sorduğum bir sorudur. Günümüzde her şeyi hazır almak ya da eve getirtmek çok kolay ama evinde yemek yapmayı sevenler için zor bir durum, özellikle de çalışanlar için. Çalıştığım dönemlerde fırın torbalarını keşfettim. Her türlü sebze, et, balık için kullanmak mümkündü ve hem lezzetli hem de sağlıklıydı. Şimdi de acil durumlarda Knorr ya da Magi’nin hazır baharatlarını kullanarak hem zamandan kazanıyorum hem de mis kokulu harika yemekler çıkıyor ortaya. Çalışanlar ve acelesi olanlar için çok kolay ve çabucak hazırlanabilecek bir yemek. Yanına ilave etmeniz gereken sadece bir yeşil salata.Sofra ya da lezzet dergisi hangisi hatırlamıyorum, knorr ramazan menüleri kitapçığındaki tariflerden birisi, şimdiki tarifimiz. Farklı bir lezzet oldu.Kitapta verilen tarifte kalça eti verilmişse de, bütün tavuk bile kullanabilirsiniz. Ben denedim güzel oldu. Yılbaşı da geliyor. Alın size fırında tavuk, yanına da güzel bir pilav işte size lezzet dolu bir sofra. Benim favorim diyebilirim.
MALZEMELER (4-6 kişilik)
• 1 kg. piliç kuşbaşı (kalça etinden) (but etini veya göğüs etini de kullanabilirsiniz.)
• 1 paket Knorr Fırında Tavuk Çeşnisi (Baharatlı & sarımsaklı)(farklısını da kullanabilirsiniz.ben kekiklisini kullanmıştım.
• 1 paket mantar(400 gr.)
• 2 adet kuru soğan yemeklik doğranmış
• 1-2 adet Yeşil sivri biber,
• 2 yemek kaşığı ayçiçeği yağı
• 1 tatlı kaşığı tatlı kırmızı toz biber
YAPILIŞI
1. Tavukları güzelce yıkayıp temizleyin. Suyunu süzdürün.
2. Bir kap içinde baharatlayıp koyabileceğiniz gibi, doğrudan et parçalarını fırın torbasının içine koyup,
3. Baharatını üstüne dökün her yerine bulaştırıp, paketin üzerinde yazıldığı şekilde hazırlayıp, fırında pişirin.
4. Ben yanına bütün patates ve soğanda atıyorum. Yemeğin yanına garni oluyor. Bizimkiler böyle seviyor.
5. Tavuk fırında pişerken, ayrı bir tavaya yağı koyup kızdırın. Sivir biberleri soğanı kavurun, soğanlar rengini değiştirince doğranmış mantarları ve tatlı kırmızı toz biberi ekleyip mantarlar suyunu salıp çekene kadar pişirin. Ocaktan alın.
6. Tavuk piştikten sonra fırın torbasından çıkarıp, servis tabağına alın.
7. Torbada kalan suyunu mantarlı harca ekleyip harmanlayın.
8. Servis tabağındaki tavukların üzerine dökerek sıcak servis edin.
NOT: Üzerindeki sebzeli sosu illaki yapmanız gerekmiyor. Sade de yapabilirsiniz.
Ayrıca hindi eti de kullanılabilir.
Yanında yoğurtlu patlıcan salatası ya da sadece yeşil bir salata mükemmel olur.

Yorumlar

Popüler Yayınlar