Fransız Usulü Soğan Çorbası







Fransız usulü soğan çorbası muhteşem bir çorba kesinlikle denemelisiniz. Hele hasta iseniz, iyileşmenize yardımcı olacak bir çorba. Üstelik de çok kolay. Kurs hocamız filiz hanım tarifleri verdiğinde Fransız usulü soğan çorbasını görünce çok mutlu oldum. Bu hafta kursta yapacağımız çorbayı önceden evde yaptım. Ben et suyu yerine tavuk suyu, ekmekte de kepekli ekmeği tercih ettim. Siz beyaz ekmek yada kroton dediğim kıtır ekmek de koyabilirsiniz. Bu hafta başı kursta da et suyu ile yapılmışını yedim. Her ikisi de çok güzel oldu. Merak edenlere tavsiye olunur.
MALZEMELER
• 3 adet soğan
• 2 çorba kaşığı tereyağı
• 1 çay kaşığı şeker
• 1 çorba kaşığı un
• 3 su bardağı su
• 2 su bardağı et suyu
• 3-4 ince dilim ekmek(kabınızın ölçüsüne göre ayarlayınız.)
• Kaşar peyniri rendesi
• Tuz, karabiber
YAPILIŞI
1. Yemeklik doğranmış soğan tereyağı ile birlikte, kısık ateşte kavrulur.
2. Tozşeker eklenip karamelize edilir.
3. Un elenip 1-2 dakika kavrulur.
4. Et suyu ve su eklenip kaynayıncaya kadar karıştırılır.
5. En son tuz ve baharatları eklenir.
6. Bir taşım kaynatılıp ocaktan alınır ve kapağı kapatılıp 30 dakika dinlenmeye bırakılır.
7. Ayrı bir yerde ince dilimlenmiş ekmeklere karabiber serpilip, 200 dereceli fırında 10 dakika pişirilir. (veya tavada kızartılır.)
8. Çorba fırına dayanıklı bir kaba alınıp, üzerine kızarmış ekmek dilimleri yerleştirilir.
9. Ekmeklerin üzerine rendelenmiş kaşar serpilip, 200 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar