vişne soslu puding


Bir arkadaşım da üstüne çilek
püresiyle servis edilmiş şekliyle
test etmiş ve çok beğenmiş tim.
Muhallebi kısmı biraz daha
akıcıydı ve kaşık ile servis edip
üstüne mey ve püresi ile servis etmişti. Çok güzeldi soğuk soğuk iyi gelmişti. Bu tatlıyı; taze meyveye ulaşamadığımız günlerden birinde çocukların tatlı istemesiyle yaptım. Üstünü bir türlü tutturamıyordum. Bir yerlerden Vişne suyu veya vişne reçelinin suyunun kullanılarak yapıldığını duymuştum, vişne reçelinin suyu ile denedim renk istediğim gibi olmadı. Sonunda hazır vişne suyu kullanmaya karar verdim. Çok da güzel oldu. Ben evde krema vardı, krema ile servis ettim. Çok hafif bir tatlı. Afiyet olsun.
MALZEMELER
• 2 yemek kaşığı un
• 1 yemek kaşığı buğday nişastası
• 1 yemek kaşığı pirinç unu
• 1 litre süt
• 1 su bardağı toz şeker
• 1 paket vanilya
ÜSTÜ İÇİN
1. 2 su bardağı vişne suyu
2. 2 çorba kaşığı nişasta
3. ya da; 150-200 gr. Çilek, 1 yemek kaşığı toz şeker, blender’dan geçirilip sade muhallebi ile servis edilirse de çok güzel oluyor.
YAPILIŞI
4. Bir tencere içine nişasta, pirinç unu, un ve toz şeker süt ilave edilir, ocağa alınmadan iyice karıştırılır.
5. Ocağa alınır. Kaynayıncaya kadar karıştırmaya devam edilir. Kaynayıp koyulaşmaya başlayınca vanilyası ilave edilip muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırıp kaynatmaya devam edilir.
6. Diğer tarafta servis için kullanacağınız borcam su ile çalkalanır.
7. Pişen muhallebi borcama dökülür ve soğumaya bırakılır.
8. Diğer tarafta iki bardak vişne suyuna 2 tatlı kaşığı dolusu nişasta ilave edilerek kaynatılır, renk değişip, koyulaşmaya başlayınca ocaktan alınır. Ilıyan muhallebinin üstüne dökülür. Dışarıda soğumaya bırakılır. Buzdolabına koyulabilecek sıcaklığa gelince servise kadar buzdolabında bekletilir.
9. Dilimlenerek servis edilir.(biraz akıcı bir kıvamda olduysa kaşık yardımıyla servis edilir.)
SERVİS ÖNERİSİ
 Tatlınızı mevsim meyveleri, krema, kaymak veya dondurma ile servis edebilirsiniz.
 Biraz akıcı ise içi doldurulmaya uygun (kavun, şeftali vs.) meyvelerle de servis edebilirsiniz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar