TAVUK HAŞLAMA


Gayet sağlıklı bir yemek, hakkında söylenecek çok fazla söz yok. Diyet yapanlara, perhizi olanlara, içinde farklı sebzelerle zenginleştirilebilecek bir seçenek. Anam babam yemeği diyorum ben bu yemeğe. Eskiden annem köy tavuğundan yapardı da tadından yenmezdi. Tavuk geç pişerdi, patatesler biraz daha fazla pişerdi. Ama ne güzel olurdu. Mis gibi..afiyet olsun.
MALZEMELER
• 4-5 adet tavuk but
• 4-5 adet orta boy patates
• 4-5 adet küçük kuru soğan
• Tuz, karabiber, bir adet defneyaprağı
YAPILIŞI
1. Tencere içi boş olarak kızdırılır.
2. Kızgın tencereye tavuklar atılır. Tencerenin altı orta ateşe alınır ve tavukların etrafı alaca kızartılır.
3. Tavuklara patatesler ve soğanlar ilave edilip, hepsi birlikte şöyle bir karıştırılır ve 7-8 bardak su eklenir, tencerenin kapağı kapatılarak, tavuklar ve diğer malzemeler pişmeye bırakılır.
4. Tavuklar ve patatesler piştikten sonra üzerine kıyılmış maydanoz serpilerek, sıcak olarak servis edilir.
NOT:
 Düdüklü tencerede pişirirseniz; kalmasını istediğiniz kadar su koyup tencerenin kapağını kilitleyin. Klasik düdüklülerde içindeki su kaynayınca düdüğü kapatılıp, ocak en küçüğe getirilir ve 12-13 dakika
 Haşlanır. Aynı şekilde servis edilir.
SERVİS ÖNERİSİ
 Eğer çorbayı yapmaya vakit yoksa duru tavuk suyuna biraz limon ve karabiber tuzu az ise ilave edilip,
 İçine bayat ekmekleri doğrayıp tirit çorbası yapabilirsiniz. Bolca karabiber ve hatta pul biber eklenince tam bir hasta çorbası haline geliyor.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
birazdan deneyeceğim, teşekkürler :)
Adsız dedi ki…
Gecenin bu saatinde kalktim canim tavuk haslama istedim yemek tarifi ararken soyle bir haber gördüm istahim kaçtı http://www.helalplatform.com/tavuk-ciftliklerindeki-vahset.html
Ama inat degil mi yinede yapacagim :) he bu arada ilk kez yapiyorum insallah guze olur neticeyi de buraya yazacagim yine :)

Popüler Yayınlar