TARHANA YAPIMI VE TARHANA ÇORBASI




Her yıl tarhanamız, annem ya da kayınvalidemden gelirdi, bu yıl kendim yapmak istedim, biraz geç kaldım ama yine de yaptım. Yıllar önce Gönül Candaş’ın Bereketli Olsun kitabındaki tarifini denemiştim. Bu sefer yine onu yaptım. Gayet güzel oldu. Kış için tarhanamızı da hazırlamış olduk. Halâ hazırlamayanlar için tarif aşağıda, evler sıcak olduğu için halâ yapılabilir. biraz zaman alsa da sonuç güzel.
MALZEMELER
• Yarım kg. yoğurt
• 3 adet olgun domates
• 3 adet salçalık biber
• 3 adet kuru soğan
• 7-8 adet sivri biber
• Tuz
• Aldığı kadar un
YAPILIŞI
1. Domates, biberler yıkanır, soğan soyulur doğranır. Buna tuz ve yoğurt konup karıştırılır.
2. (Ben domates, biber, soğanları rendeliyor ya da blender’den geçiriyorum.)
3. Elenmiş un ile oldukça katı bir hamur yapılır. Emaye, cam veya çelik bir kaba alınıp üzeri örtülür.
4. Her gün karıştırılıp, yoğrulur. Sulanırsa un ilave edilir.
5. Hatta üzerine temiz bir bez örterek her gün hamurun suyunu aldırabilirsiniz.
6. Bu şekilde 10-15 gün(beklettiğiniz gün sayısı havanın sıcaklığına göre değişir. Hamurun kabarmasının sonlanıp sönmeye başlayınca temiz bir örtü üzerine avuç içi büyüklüğünde parçalar halinde dağıtılır ve kurumaya bırakılır. Ara sıra ters yüz edilir. Biraz kuruyunca parçalar daha da küçültülür. En son olarak kevgirden geçirilip gölgede iyice kurutulur. ( Elinizle ovalamak zor olursa robotta kullanabilirsiniz.) Kurutulan tarhana bez bir torbaya konur ve serin bir yerde saklanır.
NOT: Tarhananızı kurutmadan, henüz yaşken küçük parçalar halinde buzdolabı poşetlerine koyarak buzdolabınızın derin dondurucu bölümünde saklayabilir ve ihtiyaç halinde suda eriterek kullanabilirsiniz. Ben haşlanmış nohut ta rondodan geçirip ilave ettim.
TARHANA ÇORBASI
MALZEMELER
• 3-4 Yemek kaşığı tarhana
• 1 çorba kaşığı sıvı yağ
• 1 yemek kaşığı kıyma
• Bir tatlı kaşığı salça
• 4-5 bardak su
• 1 diş sarımsak, kuru nane, pul biber(acı sevenler sonradan ilave edebilir.)
YAPILIŞI
1. Dört kişi için 4 çorba kaşığı tarhana ılık su ile ıslatılır.
2. İki çorba kaşığı sıvı yağ ile bir kaşık kıyma kavrulur. İstenirse kaşığın ucu ile salça konur. Biraz kavrulur. Salça rengini bırakınca 4-5 bardak su ile birlikte ıslatılmış tarhana ilave edilir. Kaynayıncaya kadar karıştırılır.
3. Çorba koyulaşıp kıvamını alınca tuz ve nane ve bir diş sarımsak doğranır, bir taşım kaynatılır,
4. Sıcak servis edilir.
NOT: Çorba Kaynamadan karıştırmayı bırakmayın, bırakırsanız tarhana tencerenin dibine çöker ve topaklanır.
Afiyet olsun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar