özbek pilavı




Tadını hep merak ettiğim ve yapılışının zor olduğunu düşündüğüm pilavlardan birisidir, Özbek Pilavı. Ev kalabalıktı, etim koyun etiydi ve sevmeyenler olabilirdi. Ne yapayım diye düşünüp, internette araştırırken “Oktay Usta yemek tarifleri yeşil elma” adlı sitede bulduğum tarifi kendi yorumumu da katarak yaptım. Biraz yağlı oldu ama lezzeti yerindeydi. Yanında ayran ve turşu ile hoş bir öğün oldu.. Yiyenler beğendi etin cinsiyle ilgilenen olmadı. Aşağıya kendi pişirdiğim şekliyle yazdım, afiyet olsun.
MALZEMELER
• 300-400 gr. kırmızı et (kuşbaşı doğranmış)
• 2-3 adet orta boy havuç (irice rendelenmiş havuç)
• 1 adet kuru soğan (piyazlık doğranmış)
• 2 su bardağı pirinç (en az 20 dakika sıcak suda bekletilip yıkanıp süzülmüş)
• 1 yemek kaşığı tereyağı
• Sıvıyağ
• Tuz, karabiber(tane)
• 1 adet defne yaprağı
• Yarım çay bardağı su
YAPILIŞI
1. Eti çok az yağda (yapışmayacak kadar) rengi değişinceye kadar kavurdum. Yarım çay bardağı su, bir çay kaşığı kadar tane karabiber, 1 adet defne yaprağı ilavesi ile düdüklü tencerede 25 dakika pişirdim.
2. Diğer tarafta pilav tenceresinde tereyağını koyup piyazlık doğranmış soğanları yakmadan kavurdum eti süzerek soğanlara ilave ettim. Şöyle bir ikisini birlikte biraz daha kavurup altını kapattım.
3. Kavrulan et ve soğanlı malzemenin üzerine rendelenmiş havuçları yaydım, onunda üstüne yıkanmış pirinçleri ilave ettim. 3 ya da 3 buçuk su bardağı kadar sıcak su koydum. Tuzunu ve karabiberini ilave ettikten sonra, tencerenin üstüne yağlı kağıt koyup, kapağını sıkıca kapattım. Başlangıçta harlı ateşte kaynatıldıktan sonra altını kısıp, yavaş yavaş suyunu iyice çekinceye kadar pişirdim.
4. 15-20 dakika sonra ucundan açıp şöyle bir bakıp durumu gözden geçirdim. Hani suyunu çekmiş mi? Suyu daha çokmu diye, tabi kolay göremiyorsunuz. Bunu için pilav tenceresinin ortasında kaşığın sapı ile bir delik açtım, ordan kontrol ettim.
5. Yaklaşık 20-25 dakika içinde suyunu çekmiş, ve yeterli gelmişti. Pirinçler üstte pişermi diye tereddüte düşmeyin. Pişiyor.
6. Tencerenizin kapağını sık açmamaya özen gösterin. Buhar kaçmadığından daha güzel pişecektir.
SERVİS ÖNERİSİ
Pişen pilavınızı tencereden direkt servis tabağına boşaltın. Yanında turşu ve ayran ile servis edin. Yeşil salata da çok yakışacaktır.
Arkasına bir de ayva tatlısı eklediniz mi güzel bir menü olur.

Yorumlar

Popüler Yayınlar