KIYMALI YUMURTA


Sadesini yapabileceğiniz gibi içinde domatesli biberlide yapabilirsiniz. Çalıştığım yıllarda haftanın en az bir akşamını kahvaltı hazırlardım. Çünkü yemek yapacak kadar zamanım olmazdı. Hazırı sevmediğimiz için evdekiler kahvaltıya razı olurdu. Yemek yerine zaman zaman kıymalı yumurta yapmak hoşumuza giderdi. Evde herkes farklı biçimlerde yer o nedenle de hepsinin yumurtasını ayrı ayrı kırarım. Kimisi sarı pişmesin der, kimisi az pişsin, kimisi yumurtayı karıştır iyice pişsin siparişi verdiklerinden ana yemek hazırlamış kadar oluyordum. Geçenlerde yemek yetiştiremediğim akşamlardan biriydi aklıma geldi, değişiklik olsun dedim. Yaptım ve fotoğrafladım. Bilmeyenlerle paylaşmak istedim.Yumurtasız yapınca saç kavurma gibi olur. Afiyet olsun.
MALZEMELER (4 kişilik)
• 350-400 gr. kadar kıyma
• 3 adet yemeklik doğranmış kuru soğan
• 2-3 adet sivri biber
• 2-3 adet domates
• Yağ, tuz,
YAPILIŞI
1. Tavaya yağ konur.
2. Orta ateşte, doğranmış soğan birkaç dakika çevrilir. Ardından kıyma konur ve karıştırarak kavrulur.sivri biberler yıkanıp temizlenir.Soğanlardan az daha irice doğranır ki kavrulma esnasında kaybolup gitmesin.
3. En son olarak kabukları soyulmuş domates küp doğranır ve tavadaki malzemelere ilave edilir. Karıştırılır, kapağı kapatılır. Domates suyunu çekmeye başlayınca çok az tereyağı ilave edilir.
4. Kişi adedi kadar yumurta için tavada göz kararı porsiyon oluşturulur. Her birinin ortasına yumurta kırılır. Tavanın kapağı kapatılır.
5. Yumurtalar istenilen şekil ve kıvamda pişince indirilip, sıcak servis edilir. Domates ve biberlerin pişme sürelerini kendi damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.tuzunu karabiberini veya kırmızı biberini hatta pul biberini arzu ederseniz eklemeyi unutmayın.
NOT: Az pişmiş sevenler için önerim; Yumurtayı kırdıktan sonra kapağını kapatıp, beyazlarının sarısını kapatıp matlaşması iyi bir sonuç için yeterlidir. Böylece sarısı da tam ekmek banmak için ideal olur.

Yorumlar

Popüler Yayınlar