HAMSİ TAVA







Sokak satıcılarından balık almak hiç adetim değildir, ancak geçen hafta eve gelirken bizim siteden birkaç kişinin balıkçıdan balık istediğini ve aldığını görünce dayanamadım. Yemeğimde yoktu. Ne pişirsem diye düşünürken balıkçıya rastlamak hoşuma gitti. Baktım büyük balıklar bitmiş, hamsi de hiç fena görünmüyordu. Ne yalan söyleyeyim hamsiyi de özlemiştim. Çok taze görünüyorlardı. Önce yarım kilo istedim ama temizlendikten sonra azalacağını düşünerek 1 kg. alıp, eve geldim. Bir güzel temizledim. Bir kısmının kılçıklarını ayıkladım bir kısmını kılçıklı bıraktım. küçüğüm de özlemişti ki hamsiyi görünce çok sevindi.Tuzladım üstünü kapatıp buzdolabına attım. Sonrası mı? Tarife ve fotoğraflara bakmalısınız. Çıtır çıtır mis gibi hamsi oldu tabiiki.
MALZEMELER
• 700-750 gr. Temizlenip, tuzlanmış hamsi
• 1 su bardağına yakın mısır unu
• Yarım çay bardağı fındık yağı (sıvıyağ da olur.)
• Biraz tuz.
YAPILIŞI
1. Uygun bir tepsi içine temiz bir kâğıt serilir(Gazete kâğıdı üstüne temiz bir kağıt daha iyi olur)
2. Mısır unu kâğıt üzerine dökülür, biraz tuz ilave edilerek mısır unu ve tuz karıştırılır.
3. Dolaptan çıkarılan hamsiler mısır ununa bulanıp kenara dizilir.
4. Altı düz ve eni geniş bir tava içine yağın yarısı dökülür, tava kızdırılır,
5. Kızdırılan tava kenara alınıp hamsiler içine tavaya dizilir. Üstüne biraz mısır unu serpilir. Kapağı kapatılıp, pişmeye bırakılır. Ara sıra sallanarak eşit pişmesi sağlanır.
6. Hamsilerin bir tarafı kızarınca düz bir kapak yada tabak yardımı ile diğer tarafı çevrilir. Bu arada tavaya birazcık yağ damlatılır. Bu arada çevirme işlemi sırasında kullandığınız alete yapışmaması için hafifçe yağlayabilirsiniz. Tavaya aktarırken dağılmadan aktarabilirsiniz.
7. Hamsilerin diğer tarafı da kızarınca ortaya büyükçe bir tabakta; yanında yeşil bir salata, turp, kuru soğan, roka vs. yeşilliklerle ve mısır ekmeği ile birlikte servis edilirse mükemmel olur.
NOT: Ben kılçıksız haliyle yaptım, diğer türlüde güzel oluyor.

Yorumlar

Popüler Yayınlar