KIZARTILMIŞ TARÇINLI ELMA HALKALARI




Bir arkadaşım ansızın, ziyarete gelmişti, evde olanlarla çayın yanına ne hazırlayabilirim derken elime 2 tane elma, bir tane yumurta ile haşlanmış 2-3 patates geçti. Hemen elmalardan tatlı yapıp yanına da patateslerden salata yapmaya karar verdim. Bir yılbaşıydı, Hollandalı arkadaşlarda kalırken onlar yapmışlardı, tadı fena değildi. Nasıl yapıldığını göremedim ama tadını ve görüntüsünü hatırlıyordum. Yaptım ve ikram ettim, her ikisi de çok güzel olmuştu, arkadaşım bu kadar kısa zamanda bu lezzetler diyerek şaşkınlığını dile getirmişti. Tabi bu beni çok mutlu etmişti. İşte o tarifler.


MALZEMELER
• 2 adet elma
• 1 yumurta
• 2 yemek kaşığı un
• 1 su bardağı süt
• Pudra şekeri
• Tarçın
• Kızartmak için sıvıyağ
YAPILIŞI
1. Un süt ile açılır içine yumurta kırılır ve güzelce çırpılır. Krep hamuru kıvamında olmalı. İçine tarçın katılır ve karıştırılır.
2. Elmaların ortaları çıkarılır. Kabukları soyulur.(soyulmasa da olur) yuvarlaklar halinde dilimlenir.
3. Yağ derin bir tencerede iyice kızdırılır.
4. İçine kâğıt havlu serilmiş bir tabak hazırlanır.
5. Elmalar hazırlanan hamura batırılıp kızgın yağda kızartılıp, kâğıt havlunun üzerine çıkarılarak, fazla yağı çektirilir. Bütün elmalar bitinceye kadar devam edilir.
6. Servis tabağına alınır ve üstlerine pudra şekeri serpilerek servis edilir.
NOT: sıcak tüketilmelidir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar