FRAMBUAZLI ÇİKOLATALI KEK




Derste yaptıktan sonra evde denedim lezzet olarak aynı oldu. Ama kurs arkadaşlarımın da bahsettiği kalıptan çıkarma sorununu bende yaşadım. Tüm uygulamaları yapmama rağmen. Yanlış kalıp seçimi olarak değerlendirdim. Küçük silikon kalıpları kullanmıştım. marketlerde frambuaz bulamadım, evde buzlukta mevcut olan vişneleri kullandım. Bir defa çok güzel kabardı, tadı da yerindeydi.
MALZEMELER
• 3 yumurta
• 1 buçuk su bardağı toz şeker
• Yarım su bardağı Ayçiçeği yağı
• 1 çay bardağı süt
• 1 yemek kaşığı kakao
• Yarım su bardağı damla çikolata
• 2-2 buçuk su bardağı un
• 1 kabartma tozu
• 250 gr. Frambuaz
SERVİS İÇİN
• 200 gr. Bitter çikolata
• 100 gr. Krema
• 250 gr. Vanilyalı dondurma
YAPILIŞI
1. Şeker ve yumurta mikserle 5-6 dak. Çırpılır. Süt ve yağ ilave edilir, tekrar çırpılır.
2. Un, kakao, kabartma tozu karıştırıp elenir. İlave edilir. Tahta kaşıkla karıştırılır.
3. Karışım ufak muffin kalıplarına paylaştırılır.
4. Üzerine damla çikolatalar serpilir. Çatalla hafif karıştırılır. Üstüne birer frambuaz batırılır.
5. 170-180 dereceli fırında 20-25 dak. İçini çekene kadar pişirilir.
6. Soğuyunca kalıplardan servis tabağına ters çevrilir.
7. Çikolata benmari usulü eritilir. Eritilirken devamlı karıştırılmalıdır. Krema ilave edilir. Karıştırılır.
8. Keklerin üzerine gezdirilir.
9. Üzerine 4-5 frambuaz yerleştirilir.(kekin büyüklüğüne göre miktar ayarlanır.)
10. Onlarında üzerine 1 top vanilyalı dondurma üzerine çikolata ile dekor yapılır ve servis edilir.
Afiyet olsun.
NOT: Farklı meyvelerde kullanılabiliyor.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Nefis bir tarif, denedim... oldu. Teşekkürler.
güzide dedi ki…
naz abla sunumda dondurma şartmı,malum havalar soğuk.ama nefis gözüküyo.bide düz derin bi tepsiye döksek piştikten sonra bardakla kesip yuvarlak sunup yapsak olurmu.
Naz dedi ki…
güzideciğim,cevap yazmakta gec kaldım canım bu aralar çok yoğundum.Biz klasik kek kalıbı kullanmıştık ama sen farklı bir kalıp kullanabilirsin tabiiki. sosuna gelince dondurma şart değil, ama çikolata sos farklı bir tat ve lezzet katıyor.Görüntüsüde güzel olur.Ne yaparsan yap mutlaka güzel olacaktır. Kolay gelsin.

Popüler Yayınlar