EV YAPIMI ERİŞTE




Ben çocukken annemler, komşularla bir araya gelip imece usulü yufkalarını, eriştelerini yaparlardı. Bize de makarna kestirirlerdi. Çıkan ses ne çok hoşumuza giderdi. Evlerin bahçelerinde kurulan ocaklarda çeşit çeşit reçeller kaynatılır, turşular kurulur, kışlık yufkalar açılır, tarhanalar, bulgurlar, kurutulan sebzeler evlerin, hayatlarının balkonlarını süslerdi. Yıkanan buğdaylar, bulgur olmaya, değirmene gitmeden önce temiz alanlara serilir, kuşlar gelip didiklemesin diye başlarına bizi nöbetçi dikerlerdi. Şimdi anlıyorum ki günümüzde pek çok insanın yabancı olduğu nasıl yapıldığını bırakın, adını bile bilmediği Anadolu lezzetlerine tanıklık etmiş olmak, şimdi daha da anlamlı geliyor. Bana bu duyguları yaşatanları sevgiyle ve rahmetle anıyorum. Bir Erişte tarifi beni nerelere götürdü. Ben ilk defa yaptım. Tarifini Lezzet Dergisinin eylül sayısında görünce dayanamadım. Yine de büyüklere sorup akıl danıştık. İlk tecrübe biraz geniş kesmişiz olsun, el emeği göz nuru çok lezzetli oldu. Güzel olunca sizlerle de paylaşayım istedim.
MALZEMELER
• 5 tane yumurta
• 2 su bardağı su
• Tuz
YAPILIŞI
1. Sıvıların hepsi güzelce karıştırılır.Unu azar azar ekleyip sert ve pürüzsüz bir hamur elde edilir, hamur bezelere ayrılır üzerine temiz bir bez örtülür ve 30 dakika dinlendirilir.
2. Her beze unlanmış tezgâhta yufka şeklinde açılır. Kuruması için bir müddet bekletilir. Kuruyan yufkalar keskin bir bıçak yardımıyla önce 2-3 cm eninde şeritler haline getirilir. Sonra da şeritler üst üste konur ve ince ince kesilir.
3. Hemen pişirebileceğiniz gibi, 200 dereceye ayarlanmış fırında hafifçe kızartılır. Çıkarılır, soğutulur.
4. Cam kavanoz ya da bez torbada serin ve kuru bir yerde saklanır.
Afiyet olsun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar