CACIK (yoğurdun ve salatalığın muhteşem dansı)


Sevmeyen yok gibidir neredeyse. Yoğurdun ve salatalığın muhteşem dansı. Eminim nasıl yapıldığını bilmeyen yoktur. Ama ben yine de bloğumda bulunsun istedim. Yunanistan'da adına "Cacıki" diyorlar, daha koyu kıvamda ve rendelenmiş salatalık ile cacıki baharatı dedikleri birkaç baharattan oluşan, bir baharat katarak yapıyorlar. Hoş bir tadı var. Bizim cacığımızla benzer olan tarafı yoğurt ve salatalık kullanılıyor olması. Lezzetleri birbirinden farklı. Ben Ata'dan, nine'den gördüğüm, öğrendiğim klasik tarifi sizlerle paylaşıyorum.
MALZEMELER
• 250-300 gr. Süzme yoğurt
• 2-3 adet salatalık
• 2 diş sarımsak
• 1 tatlı kaşığı kuru nane
• Zeytinyağı
• Tuz
YAPILIŞI
1. Yoğurt azar azar su ilavesiyle bir kaşık yardımıyla ezilir.(ya da blender ile karıştırılır.)
2. Yoğurt ayrandan daha koyuca bir kıvama getirilir. (Çok inceltilmez. Çünkü içine konulacak salatalıklar su bırakacaktır, cacığınız çok sulanır.)
3. Salatalıklar soyulur, çok küçük parçalar halinde doğranır.
4. Sarımsaklar soyulup rendelenir.
5. Geniş bir kâse içine yoğurt, salatalıklar, sarımsaklar ve tuz eklenip, karıştırılır.
6. Üzerine Zeytinyağı ve nane serpilerek üstü kapatılıp buzdolabında serinletilir ve küçük kâselerde (yazın küçük kâselere buz konulur) servis edilir.
NOT: Nane yerine dereotunun kullanıldığını da gördüm. Fena değildi.
 Hatta içine marul doğranmışını da yedim. Çok beğendiğimi söyleyemeyeceğim.
 Nasıl ve neyle servis edeceğiniz tamamen size kalmış.
 Damak tadınıza göre çeşitlendirebilirsiniz.
Ama adı cacık olur mu bilemem.

Yorumlar

Popüler Yayınlar