ANTEP FISTIKLI TEL KADAYIF










Şerbetli tatlılardan Kadayıf Dolması ve cevizli ev baklavasını tercih ediyorum. Ancak kursta yaptığımız bu kadayıf tatlısı da gerçekten çok güzel olmuştu. Sıkı bastırılması dışında çok zor olan bir tarafı yok herkesin rahatlıkla hatta pek çok ev hanımının halen yapmakta olduğu kadayıf tatlısından farklı değildir. Ancak bu tatlıda dikkatinizi çekmek istediğim taraf tepsinin tatlı için nasıl hazırlandığı, ince ve çıtır olmasını sağlamak için künefe gibi sıkıştırılma aşamasıdır. Şerbetli tatlı yapan herkes şerbetin kıvamını bilir, ben bu tatlıyla birlikte öğrendim.
MALZEMELER
• 500 gr. Çiğ tel kadayıf
• 125 gr. Tereyağı
• Bir küçük fincan bal
• 150 gr. Toz Antep fıstığı
• 50 gr. Kabuksuz Antep Fıstığı
ŞERBETİ
• 5 su bardağı su
• 5 su bardağı şeker
• Çeyrek limon
YAPILIŞI
1. Kadayıf iyice didiklenir.
2. Tereyağı eritilir. Yarısı tepsiye yarısı kadayıfa ilave edilir.
3. Tepsiye dökülen tereyağına 2 yemek kaşığı dolusu bal ilave edilerek avuç içi ile iyice krem rengi olup macun gibi oluncaya kadar karıştırılır. Tepsiye sıvanır. Tepsinin kenarlarına sürülmez.
4. Üzerine bütün Antep Fıstıkları her bir parçaya denk gelecek şekilde belli aralıklarla yerleştirilir.
5. Hazırlanan tepsiye kadayıfların yarısı dökülür. Onun üzerine toz Antep Fıstığı serpildikten sonra kalan kadayıflarda döküldükten sonra başka düz bir tepsi, tabak vs. ile uzun uzun üstten bastırılır. Kadayıflar sıkıştırılır.
6. 130-140 derecede fırında altı kızarana kadar pişirilir. Pişince tepsi ters yüz edilir. Tekrar fırında 5 dakika pişirilir.
7. Fırından çıkınca sıcak şerbet dökülür.
8. Soğuyunca dilimlenir. Kaymak ya da vanilyalı dondurma ile servis edilir.
ŞERBETİN HAZIRLANIŞI
1. Su,şeker tencereye konur. Kaynatılır. Kaynadığında çeyrek limon sıkılır. 30-35 dk. Daha kaynatılır. İndirmeden önce kepçedeki son damla tırnak ta dağılmadan durana kadar kaynatılır.(Baklava şerbeti gibi olmalı.)
NOT:Dikkat edilmesi gereken tepsi yağlanırken karışımı kenarlarına taşırmamak çünkü tatlının kenarları yanar.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
tarif benim uyguladığım tarifin birebir aynısı.ben 180 derecede pişiriyorum ve sıcağa yakın ılık şerbeti döküyorum.ama enfes oluyor.maliyet açısından cevizliyapıyorum.ellerinize sağlık.sevgiler.sevilay.
Naz dedi ki…
Sevilaycığım, doğrusunu istersen ben de cevizli olanını tercih ediyorum. genelde şerbetlerle iligili sıkıntım vardı,yemek kursunda öğrendiklerimizle bu sıkıntıyı aştım. şimdi çok güzel tutuyor. her tatlının şerbetinin verilme şekli farklıdır biliyorsun.kimisi sıcağa sıcak, kimisi biri sıcak diğeri soğuk gibi.önemli olan senin arzuladığın kıvamı bulmuş olman. ellerine sağlık, afiyet olsun canım.

Popüler Yayınlar