TURŞU YAPIMI













Sevgili dostlar, uzun bir aradan sonra tekrar beraberiz. Haydi kışa hazırlıklarla başlayalım. Küçük kızımın bana ''anne sen turşu yapmayı bilmiyor musun'' sorusuyla başlayan bu maceranın sonuçlarını sizlerle paylaşacağım. Uzun zamandır turşu yapmadım, ancak kızımın bu sorusu beni harekete geçirdi ve pazarın yolunu tuttuk, katkısız sağlıklı turşular yemek için alışveriş yaptık. Sonra kızımda işin içine dahil oldu, Babanne, anneanne ve bu işten anlayan halalar arandı, internetten araştırıldı. tecrübelerimizi de kullanarak turşularımızı yaptık. Biz yaparken çok eğlendik. Biraz işi abarttık ama sonuçlar güzel oldu. Haydi sizde deneyin! zamanı geçmeden.
TURŞU SUYU YAPILIŞI
Turşu yapmak için suyunu, tuzunu iyi ayarlamak gerekir.
  • Turşu kabımızın miktarı kadar su doldurulup, bu su başka bir tencereye alınıp kaynatılırve soğumaya bırakılır.
  • 5 litrelik bir bidon için 1 su bardağı kaya tuzu ve 1 su bardağı toz şeker katılıp karıştırılarak eritilir.Bir miktar limon tuzu da eklenip karıştırılır turşu suyumuz hazır demektir. Ancak ben turşu suyunu bu şekilde hazırladıktan sonra turşunun kurumu sırasında kavanozun yarısından fazlasını hazırladığım turşu suyundan koyup kalanını sirke ile tamamlıyorum.
  • Bir çay kaşığı ile tadını kontrol edebilir ekşisini yada tuzunu ekleyebilirsiniz. Üzüm koruğunun suyu da turşu yapımında kullanılabilir.
    KARIŞIK TURŞU YAPIMI
    MALZEMELER
    •5 litrelik Cam kavanoz
    • 2-3 yemek kaşığı Nohut
    • 2 baş sarımsak
    • Kereviz sapları, yaprakları (küçük doğranmış)
    • Beyaz lahana
    • Havuç
    • Salatalık
    • Kırmızı biber
    • Yeşil domates
    • Yeşil biber
    • 2 kilo dolmalık biber (yıkanıp, içleri temizlenmiş)
    YAPILIŞI
    1. Tüm sebzeler sarımsak da dahil olmak üzere küp küp doğranır. Büyükçe bir kap içine alınır. 2 yemek kaşığı kadar tuz, 1-2 yemek kaşığı limon tuzu ve 1-2 su bardağı kadar sirke konularak, hepsi karıştırılır.
    2. Arada sırada karıştırılarak bir gün bekletilir.
    3. Malzemeler suyunu salacaktır. Suyundan ekşiliği kontrol edilip, eksik olan tamamlanır.
    4. 24 saat sonra dolmalık biberlerin içi turşuluk malzeme ile doldurulur. Kavanoza yarısına kadar turşu suyu konur. Kavanozun en altına nohut ve biraz sarımsak konulduktan sonra içleri doldurulan dolmalık biberler kavanoza yerleştirilir. Suyun eksik kalması halinde turşu suyundan ilave edilir. Kavanozun en üstüne kereviz saplarından konulur ve kapağı sıkıca kapatılır.
    5. Karanlık ve serin bir yerde 10-15 gün bekledikten sonra turşunuz yenilebilir hale gelecektir. Üstten aldıkça turşunun suyu azalacağından malzemelerin kararmaması için hazırda bir miktar turşu suyu bulundurmakta fayda var yada bir ağırlık koymak suretiyle uzun süre aynı lezzette turşu yiyebilirsiniz. Afiyet olsun.
    NOT: Aynı yöntemle farklı turşular yapabilirsiniz.
    Tuzlu suyumuzun hazır olduğundan emin olmak için tuzlu suya bir yumurta bırakalım eğer
    yumurta yüzüyorsa tuzu tamam demektir.
    Nohut turşumuzun hem mayalanmasını hem de renginin sarı olmasını sağlar. bir parça ekmek turşunuzun çabuk olmasına yardımcı olabilir.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
senelerdir annem yapardı turşuları son zamanlarda ise bazen tutturamadığını fark edince turşu yapımına el attım.2 senedir yapıyorum.annem benden tarif istiyor.boynuz kulağı geçermiş diyor:)ben lahanada tuz oranını şu şekilde yapıyorum.1 lt.su için 60 gram tuz.yani%6lık oranda-salatalıkta ise%8 kullanıyorum.tavsiye edrim.sevgiler.sevilay.
Naz dedi ki…
sevgili sevilay, güzel yorumların ve paylaşımların için teşekkür ederim. Bu yıl yapacağım turşular için tavsiyeni not ettim, deneyeceğim.Ellerine sağlık.
Adsız dedi ki…
Rica ederim asıl ben sizin samimi paylaşımlarınız için teşekkür ederim.başarılarınız daim olsun.sevgiler.sevilay

Popüler Yayınlar