ARNAVUT CİĞERİ


Severek yediğim tek sakatat diyebilirim. Yağda kızartılıyor ama çok kızgın yağda kızartıldığı için çok yağ çekmiyor. Sumaklı soğan salatasıyla çok güzel gidiyor. Edirne’de yediğim ciğerin tadı bir başka tabii ki. Afiyet olsun.
MALZEMELER
• 350-400 gr. Ciğer (Zarı alınmış ve iri kuşbaşı şeklinde doğranmış)
• 2 su bardağı sıvıyağ
• 3-4 yemek kaşığı un
• 1 tatlı kaşığı tuz
• 1 tatlı kaşığı pul biber
• 1 çay kaşığı karabiber
YAPILIŞI
1. Geniş bir kabın içine un konur.
2. Tuz, karabiber, pul biber una ilave edilip karıştırılır.
3. Sıvıyağ derin bir tencereye alınıp, iyice kızdırılır.
4. Ciğerler hazırlanan una bulanıp kızgın yağda kızartılır.
5. Kâğıt havlu üzerine çıkarılıp, yağı süzdürülerek sıcak servis edilir.
NOT: Pilav, soğan salatası ve ayran eşliğinde tüketilmesi önerimdir.
Kızgın yağda kızartmamızın sebebi ciğerin yumuşak olmasını sağlamak.
Ciğeri kavuracaksanız; tuzunu ve karabiberini en son ilave edin ki sertleşmesin.

Yorumlar

güzide dedi ki…
ya ben bu arnavt ciğerini bi türlü tutturamıyorum.ben dana ciğeriyle denedim zarını felanda soymadım .ondan olmadı galiba .

Popüler Yayınlar