FIRINDA MİLFÖYLÜ VE BEŞAMELLİ PIRASA


Her çocuk gibi çok severek yemediğim bir sebzeydi pırasa. Annem kışın bize ne pişireceğini şaşırırdı. Kış mevsimi, genelde çocuklar tarafından sevilmeyen sebzelerin pazarlarda yerini aldığı bir mevsim. Pırasa da bu sebzelerden birisidir. Ne zamana kadar pırasayı zorlanarak yedim? Ta ki kendim anne olup çocuklarım için yemek yapmaya başlayıncaya kadar. Çeşitlilik aramaya kendimce farklar yaratmaya çalışırken, İsviçreli dostlarımız İris ve Urs’lara gittiğimizde yediğim bir pırasa yemeğini evde denemeye karar verdim. İris bir yemek kitabından yapmıştı ama ben tarifini alamadan dönmüştüm. Eşimin ve benim çok hoşumuza gitmişti. Damağımda kalan tadı takip ederek, çocuklar için denemeye karar verdim. Damak tadımıza uygun başka malzemelerde kullanarak bir pırasa yemeği ortaya çıktı. Başta küçük kızım Elif olmak üzere hepimiz çok seviyoruz. Sizlerinde seveceğini umuyorum.
MALZEMELER
• Yarım kg. pırasa
• 100gr. tatlı lor
• 4 tane milföy hamuru
• 2 su bardağı süt
• 1 kahve fincanı un
• 1 yemek kaşığı tereyağı veya sıvıyağ
• Kaşar peyniri (Bir su bardağına yakın)
• Fesleğen
• Tuz, karabiber
• Sıvıyağ
YAPILIŞI
1. Pırasalar yıkanıp, temizlendikten sonra birer parmak eninde doğranır.
2. 4 adet milföy hamuru üst üste konulur. Milföy hamuru unlanmış zemin üzerinde merdane ile fırın kabının büyüklüğüne göre açılır ve fırın kabı hafif yağlanıp, unlanıp, açılan hamur yerleştirilir.
3. Diğer tarafta doğranmış pırasaları tavaya alıp 1 yemek kaşığı sıvıyağ ile birkaç dakika kavrulur. Soğumaya bırakılır.
4. Bir tencerede un tereyağında hafifçe kavrulur. Tencerenin altı kapatılır ve kenara alınarak süt ilave edilir iyice karıştırılır. Tekrar ocağa alınıp sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirilir.(Bazen kavurmadan hepsini birden pişiriyorum. Fakat kavrulunca daha güzel oluyor.)
5. Pırasalar ılıyınca içine lor peyniri ve fesleğen(taze ya da kuru)tuz, karabiber ilave edilip karıştırıldıktan sonra fırın kabındaki milföyün üzerine yayılır. En üstüne beşamel sos dökülür.
6. Beşamel sosun üzerine de kaşar peyniri rendelenerek 200 derecede önceden ısıtılmış fırının orta rafında, altı ve üzeri kızarıncaya kadar pişirilir. Üstü başlangıçta kaşarın yanmaması için alüminyum folyo ile kapatılıp son 15 dakikada açılarak pişirme tamamlanır.
Dilimleyerek sıcak servis edilir.
Afiyet olsun.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
hiç pırasa sevmeyen çocuklarınızın bile severek yiyeceği bir tarif bizim evde öyle oldu sizlerinde denemesini öneririm

Popüler Yayınlar