YULAF KEPEKLİ HAVUÇLU KEK







İşte Dukan diyeti yapanlar için bir tarif :
Kardeşimin getirdiği bu kek tarifini biraz önce denedim, çok güzel oldu. Tabii normal kekten daha az kabarıyor yine de tadı yerindeydi.
Uzun zamandır hamur işlerinden uzak durduğum için fırınımı neredeyse tatile çıkarmıştım. Sevgili fırınım kek kokusunu özlemiş.....
MALZEMELER:
1. 2 adet yumurta (oda ısısında)
2. 2 çorba kaşığı yoğurt (light)
3. 1 çorba kaşığı sıvıyağ
4. 1 adet havuç (rendelenmiş)
5. 1 tatlı kaşığı tarçın
6. 8-9 tatlı kaşığı splenda (yada 20-25 adet tatlandırıcı kaşıkla ezilebilir.)
Ben 9 tatlı kaşığı koydum biraz tatlı oldu.
7. 1 paket vanilya
8. 1 paket kabartma tozu
9. 10 kaşık yulaf kepeği
YAPILIŞI:
• Kek kalıbı ya da pişirme kabı yağlı kağıt ile kaplanır.
• Yumurta ve tatlandırıcı çırpılır.
• Yoğurt eklenip karıştırılır.
• Yulaf kepeği, vanilya, kabartma tozu, tarçın ayrı bir kapta karıştırılıp sıvılara eklenir.
• Hamura en son havuç eklenip karıştırılır.
• Hazırlanan hamur kalıba dökülüp, kaşık yardımı ile kalıba yayılır.
• Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede 30-35 dakika pişirilir.
• Fırınınızın pişirme performansına göre süresini ve sıcaklığını kendiniz de ayarlayabilirsiniz.
NOT:
a) Hamur normal kek kıvamından daha koyu olacaktır.
b) Diğer kekler gibi kabarmasını beklemeyin lütfen. Hayal kırıklığı olur.
c) Bana gelen tarifte 2 yemek kaşığı Hindistan cevizi ve 1+1/2 çorba kaşığı reçel suyu vardı.
d) Hindistan cevizim yoktu, reçel suyu yerine de tatlandırıcı koymayı tercih ettim.
e) Sizler bunların dışında eklemelerde yapabilirsiniz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar