PEYNİRLİ MUFFİN


Kek deyince aklıma hep tatlı pastalar gelirdi. Ta ki annemin komşusu Hafize Teyzenin yıllarca önce peynirli kekini yiyinceye kadar. Öyle güzel gelmişti ki tadı damağımda kalmıştı. Daha sonra ben kendi denemelerimde aynı tadı yakalayamamıştım. DiaSA’ya uğradığımda gördüğüm Farina Bella adında bir markanın hazır tatlı kek karışımlarının yanında bir tane de tuzlu seçeneği vardı. Denemek için aldım. Üzerindeki tarife ek olarak biraz peynir ve yeşillik ilavesiyle yıllar önce yediğim peynirli kekin tadına ulaştım. Görüntüsü de güzel, lezzeti de yerinde. Kek hazır olunca ilaveler ve öneriler kalıyor geriye sizlerle paylaşmak için. Afiyet olsun.
MALZEMELER
• Bir adet Farina Bella tuzlu hazır kek karışımı’na
• İlave edilecek malzeme(kutu üzerinde yazanlar)
• 2 adet yumurta
• 1 su bardağı sıvıyağ
• 1 su bardağı su
• Benim eklediklerim.
• Yarım su bardağı beyaz peynir (buzdolabınızdaki kalan peynirleri değerlendirmek için güzel bir fırsat)
• Yarım su bardağı kıyılmış maydanoz
• Yarım su bardağı kıyılmış dereotu
• Çörek otu
YAPILIŞI:
1. Her zaman olduğu gibi önce sıvılar sonra hazır un karışımımız ve diğer malzemeleri içine karıştırıp,
2. Kutu içinde mevcut kalıplarına paylaştırılır ve (ben 170 derecede pişiriyorum) kutu üzerinde yazıldığı şekliyle pişirilir.
3. Çok kolay ve her zaman evimizde bulunan malzemelerle yapılabilecek bir kek.
ÖNERİ:
1. Kek harcı tuzlu olduğundan içine koyacağınız peynirin az tuzlu olmasına dikkat etmelisiniz
2. İçine sucuk, sosis, zeytin, konursa değişik bir lezzet elde edilebilir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar