SÜTLÜ ÇORBA


Bizim evin bayram sabahı çorbası. Evde herkes sevmese de dedemiz ve babamızın bayram sabahlarında sofrada görmekten en çok hoşlandıkları çorba her zaman ikincisini isterler.İlk tadına baktığımda, süt ve çorba üstelik tuzlu ne alaka nasıl bir tattır bu diye çok temkinli yaklaşmış ve bana çok yabancı bir lezzetle karşılaşmıştım. Çünkü sütü hep sade ve tatlı olarak tüketmiştim o güne kadar. Sonradan alıştım. Şimdi bende her bayram yapıyorum. Sadece bayramlarda değil diğer zamanlarda da yapıyorum özellikle soğuk günlerde farklı bir lezzet.
MALZEMELER
• 2-3 yemek kaşığı pirinç
• 3-4 su bardağı süt
• Yarım çay kaşığı tuz
• Karabiber
• 2 su bardağı su
YAPILIŞI
1. Pirinci 2 bardak suda iyice pişinceye kadar haşlayın.Tencerenin altını ve tencerenin kapağını kapatıp ılınmaya bırakın.
2. Pirinçler ılındığında artık iyice şişmiş ve yumuşamışlardır. Size dağınık görünebilirler sakın aldanmayın süt eklendiğinde dirileceklerdir.
3. Ilınan pirinçlere sütü ilave edip ocağın altını yakın ve kaynatın. Sütünü önce 2 bardak ilave edin, baktınız çok koyu oluyor o zaman 3. Bardağı yavaş yavaş kıvamını ayarlayarak ilave edebilirsiniz. Pirinçlerin nişastası kıvam verecektir. Ne çok sulu ne de çok katı olmayan bir çorba olmalı yada siz nasıl seviyorsanız kıvamını ona göre ayarlayın. Çok sulu olursa pirinç unu ile kıvam katabilirsiniz. Çok koyu olursa da süt ilave edebilirsiniz.İstediğiniz kıvama gelince tuzunu atıp altını kapatın.
4. Üzerine karabiber serperek sıcak servis edin.
Afiyet olsun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar